vineri, 29 iulie 2011

Faianta decorata prin decoupage

Multumita Oanei de pe forumul meu de suflet (http://decoupage.forumgratuit.ro/) am decorat pentru prima data faianta.
Seminarul "Decoupage pe faianta" a fost o provocare, dar cu siguranta a meritat.

Materiale necesare:
- placi de faianta (de preferat alba),
- adeziv special pentru ceramica/portelan,
- grund / primer / gesso,
- servetele, pensule,
- (optional) culori acrilice

Am decorat doua placi, una doar cu servetel, cealalta cu servetel si culori acrilice.

Metoda de lucru:
1. am aplicat grund pe faianta, pe care l-am lasat la uscat aprox. 12 ore.
2. am lipit servetelul, dupa cum urmeaza:
- la prima placa am aplicat un strat subtire de adeziv, am asezat servetelul si am netezit cit am putut de bine, am asezat o folie de plastic (eu folosesc punguta de sanvisuri) peste servetel si am netezit din nou pe deasupra foliei cu o cirpa moale si uscata, pentru a aplatiza toate cutele servetelului, apoi (dupa indepartarea foliei) am aplicat un strat generos de adeziv;
- la a doua placa am aplicat adeziv direct peste servetel.


3. la aprox. 6 ore de la uscarea adezivului am mai aplicat (pentru siguranta) inca un strat.
4. la a doua placa am pictat cu culori acrilice in jurul servetelului si, dupa uscare, am aplicat adeziv si peste vopseaua acrilica.
5. dupa 12 ore am bagat placile la cuptor pentru aprox. 10 minute.

Rezultatul:



Prin coacere la cuptor imaginea lipita devine rezistenta la apa si caldura. Astfel putem folosi placile in bucatarie pentru a aseza pe ele vase fierbinti si de asemenea le putem spala.

Un comentariu:

  1. Foarte interesant! Am cateva intrebari ... daca ma puteti ajuta.
    1. Este necesar si obligatoriu aplicarea unui strat de grund?
    2. Lucrarea nu se lacuieste?
    3. La ce temperatura se coace? Cuptor incalzit in prealabil?

    Multumesc!

    Am si eu cateva in lucru si ... nu stiu daca procedez bine

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...