joi, 8 septembrie 2011

Tutorial decoupage cu servetel de orez si invechire stil "shabby chic"


Am mai decorat o cutie cu tehnici de decoupage si invechire in stil shabby. Noutatea aici consta in folosirea servetelului de orez si a lacului de finisare mat.
Pentru ca am fotografiat fiecare etapa a decorarii pot alcatui acum un tutorial, sper eu util pentru cei pasionati de aceste tehnici.

Materialele folosite:
- cutie de lemn (natur+furnir);
- servetel de orez;
- adeziv pentru decoupage;
- vopseluri acrilice;
- ceara (am folosit o luminare-pastila care nu apare in fotografie);
- smirghel fin (nr. 400);
- vopseluri acrilice;
- pensule late;
- lac de finisare mat (omis in fotografie).

1. Primul pas este pregatirea cutiei.
Se scot balamalele folosind o surubelnita si se pun la loc sigur.
Daca este nevoie (cutia prezinta aschii sau zone insuficient finisate) folosim smirghel pentru indreptare si netezire. Dupa slefuire se curata cit mai bine lemnul de impuritati.

2. Urmeaza vopsirea in primul strat. Eu am ales un caramiziu, pe care l-am asortat la modelul servetelului ales.
Se lasa la uscat minimum 2-3 ore.

3. Peste primul strat de vopsea aplicam un strat de ceara, prin frecarea luminarii-pastila pe lemn. Se insista la colturi si pe muchii.

4. Aplicam al doilea strat de vopsea, in contrast puternic cu primul, dar asortata cu acesta. Pentru ca peste acest strat se va lipi servetelul (destul de transparent) el trebuie sa fie de culoare deschisa.
Si dupa acest strat lasam la uscat minimum 3 ore.

5. Aplicam fragmentele de servetel acolo unde dorim. Eu aplic mai intii un strat foarte subtire de adeziv, netezesc bine deasupra, apoi aplic un alt strat generos de adeziv si las la uscat. In fotografie se poate observa adezivul aplicat peste servetel.
Servetelul de orez a devenit preferatul meu, este mult mai rezistent decit servetelul clasic (nu se rupe la lipire) si mai subtire decit hirtia de orez.

6. Cu o bucata de smirghel frecam (delicat) in zonele unde nu am aplicat servetel, in asa fel incit al doilea strat de vopsea sa se curete, lasind sa iasa la suprafata primul strat de vopsea aplicat.
Impresia creata va fi de vechi, de uzat, de trecere a timpului peste obiectul nostru. Zonele care in mod natural se uzeaza sint muchiile si colturile cutiei, precum si zona balamalei frontale, deci trebuie sa ne concentram pe aceste zone, pentru veridicitate.

7. La final aplicam lacul de finisare, in mai multe straturi. Pentru ca mi s-a parut mai adecvat, in acest caz eu am ales un lac acrilic (pe baza de apa) mat, nu lucios.

Cutia la finalul decorarii:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...